Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Skräcknatten på tåget, här är chocksanningen!

Kategori: Vardag

Klockan elva fredag förmiddag klev jag av tåget i Älvsbyn. Jag hittade ganska snart till Älvåkraskolan där pappas bil stod parkerad. I bilen låg en Snåttra som inte ville veta av mig hur mycket jag än knackade och tjoade. Den rackaren var sur för att jag varit borta så länge!
   Inne i skolan hinner fem, sex  personer hälsa på mig innan jag hittar far. (Det är visst som dom säger, här i norr bor så få att alla känner varandra!) Jag passar på att handla, ha lite kvalitetstid med Snåttra och dricka kaffe medan jag väntar på att pappa ska sluta för dagen!
   Väl hemma bakar jag kladdkaksmuffins med spritsad vispgrädde och hallon på som ska serveras på musikkafeet senare ikväll. Jag hinner hämta Faster på busstationen också (sist jag körde för 2,5 månader sen: Ljust, torrt och sommar. Nu: Mörkt, kallt, halkigt och väldigt spännande!)
   Spelat orkester har jag inte heller gjort på flera månader och därför var kvällens konsert också nog så spännande! Men trevligt att träffa allesammans igen! Senare bänkar vi oss i folkets hus för att uppleva Swinging Wheel med alla sinnen (Varje fall hörsel, syn, smak och doft tack vare fikat!) Grymt!


Lördag förmiddag skjutsar jag lillebror till stan (Emil behöver sova! Jo just det!) för hans konsert med Gehörs- och Improvisationsgruppen. Lasse äger showen! Jag passar dessutom på att träffa Fredrik över en kopp kaffe!
   Sen är det mer fika på EFS, alla gamla blåsare är samlade och lyssnar på påläggskalvarna - Blåsbusarna! Övning med jubileumsorkestern sedan, allt som allt cirka 80 stycken! Vi blir bjudna på middag och mellan varven passar jag på att lära ut teknologdansen! Konserten blir en succé och avrundas med födelsedagstårtbuffé (mer fika alltså). Till sist en "minnesstund" där frivilliga får säga några ord om Blåset och sina gamla goda minnen. Inte ett öga torrt!
Puh! Vilken dag!
 
Denna söndag innebär Fars dag, därför får pappa en liten blomma och två Center av oss barn innan vi knallar över till Morfar för att gratulera honom (MER fika). Tacos till middag innan Emil skjutsar mig till tågstationen. Det visar sig att Stina sitter på samma tåg och därför stämmer vi träff i restaurangvagnen för att hålla varandra sällskap. I Vindeln levererar hon en påse till sin mormor och får en påse med fika tillbaka, jag får en bulle (nästan less på fika)! Dan och Robert från Engelskakursen i våras sitter också på tåget, så sällskap har jag så det räcker till!

Efter läggdags börjar det hända saker. Jag får ont i halsen, blir torr i munnen, huvudvärken kommer krypande och jag känner mig smått illamående. Jag kan inte sova alls och halv tre bryter magsjukan ut. Usch usch usch!! Till råga på allt sover jag högst upp i en sexbäddskupé...


Klockan sex måndag morgon stapplar jag av tåget och promenaden hem tar mer än dubbelt så lång tid som den brukar, jag är riktigt slut! Skippar skolan rakt av och sover till halv tre. Vaken fyra timmar innan jag lägger mig igen klockan sju och sover hela natten.


Idag tisdag är huvudvärken fortfarande olidlig och jag kan svära på att jag har feber. Men jag lyckades ändå ta mig till skolan och labba i nästan sju timmar!

Oj vilket långt inlägg det blev!
Och tack för "vykortet" Kristina!

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Herregud! Hur orkade du vara i skolan idag? Starkt gjort av dig. Hoppas du blir bättre snart. Nästa gång du är hemma tycker jag du ska väcka din käre storebror kl 7 på morgonen med grytlock och sång! Då blir han säkert vaken och glad =P

    2008-11-11 | 20:07:29
    Bloggadress: http://lottabakar.blogg.se/
  • mamma säger:

    Hej å hå.

    När man ser helgen nerpräntad på "papper" så kanske det är läge att ta det lugnt några dagar?? Krya på dej!!!

    2008-11-11 | 20:46:18
  • Anonym säger:

    Hoppas du får en trevlig kväll! :)

    2008-11-11 | 20:49:30
    Bloggadress: http://emmiealina.blogg.se/
  • xonx säger:

    Bra blogg :)

    Besök gärna min fotoblogg.

    Följ den gärna med bloggkoll.se



    /Xonx

    2008-11-11 | 20:50:12
    Bloggadress: http://xonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här: