Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

En härlig helg

Kategori: Vardag

Så var var jag hemma igen, utvilad och pigg på tentaplugg! 

Fredag cyklade jag till busshållplatsen (som ligger helt åt tjotaheiti - typ 7 km hemifrån) för att hoppa på bussen till Härnösand. Inte så kul med buss, men jag passade på att prata en massa med Kristina! På busstation stod Anna och Elsa (vovven) och väntade på mig och väl framme på Seminariegatan fick jag lite kvällsmat.

Lördag börjar med kaffe på sängen! Lite väl tidigt tyckte jag så jag sov ett par timmar till innan jag klev upp för frukost och hundpromenad. Sedan gör vi stan, som det bruker heta, dvs kollar in hemslöjden. Anna köper färdlektyr i form av "Tusen strålande solar" till mig på akademibokhandeln! Tack!

Sedan en trevlig lunchsoppa och kaffe innan vi går på bio för att se WALL-E. Mycket trevlig film där jag och Anna drog upp snittåldern i salongen rejält!

Sen lagar vi middag tillsammans, västerbottensostpanerad squasch och aubergine med ungnsrostade palsternackor och tomatsås. Toscaäpplen eller "skrap-skrap" med vaniljsås till efterrätt. Utsökt!

Sen ser vi den franska filmen "Min bästa vän"

Söndag börjar lika bra, kaffe på sängen igen! En lång hundpromenad i det vackra höstvädret sedan! Lunch idag blir kokta grönsaker och svamp med olivröra och småplättar med hemlagat äppelmos.
Sedan är det dags att dra, men med mig hem har jag en fin ryamatta som Anna gjort, gardiner, en ljusblå klänning och mackor med västerbottensost!

Halv elva stapplar jag in i mitt kyffe på studentvägen och rullar ut mattan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: