Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Fixarmalin!

Kategori: Vardag

En punktering lagar inte sig själv...tyvär. Så idag efter skolan åkte jag pakethållare till "Cykel Viktor" mitt i stan för att inhandla däck och slang. Pappa hade tipsat mig om att skriva av sifferkoden som står på det gamla däcket, jag visade den för cyckelsnubben och vips så hade jag ett nytt i handen! 80 för däcket och 40 för slangen, fair!
     Snål som jag är vill jag laga själv, så det blir en skiftnykel av märket bahco (uppsalaföretag!) också!

Nu har jag precis tvättat bort det mesta av oljan på händerna, och cykeln är åter hel. Junior suckade nånting i stil med "jahaja, dessa flickor från Norrland" när jag sa att jag lagar själv!

Och så klarade jag duggan, med några poäng till godo till och med!

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Men hallå, klart att man fixar saker själv bara man kan! Jag monterade ju upp min kökslampa själv, inte behöver pappa komma hit för att göra det åt mig heller, fnys...

    2008-10-06 | 21:49:40
    Bloggadress: http://hejmamma.se
  • mamma säger:

    GRATTIS! Måste kännas skönt både att klara punkan och duggan. Jag kommer föresten fredag kväll och stannar till Tisdag kväll. kram mamma.

    2008-10-06 | 22:28:22

Kommentera inlägget här: