Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Jag kan inte sluta!

Kategori: Mitt hem

Så var det dags ännu en gång. Jag nämnde tidigare att jag var sugen på en EXPEDIT bokhylla (helst 4x4 rutor) och tänkte försöka hitta en begagnad. Jag fann en 5x5 på blocket men den var tyvär bortlovad. Men igår kväll ringde Francesco (ja han är från italien) och berättade att han skrivit fel i annonsen, att den bara hade 4x4 rutor. Då ville hans spekulant inte ha den, med det ville jag!
     Han bor på triangeln, dvs husen tvärs över vägen, så jag knallade det och kikade på hyllan. Fiffigt nog var den nedmonterad, så utan större ansträngning (han hade hiss) bar vi den till mig i några omgångar. En trevlig pratstund blev det också. Vi pratade på en trevlig blandning av svenska och engelska och det visade sig att han höll på att doktorera i fysik på ångström!

Så här ser hyllan ut när den är monterad:
 

men min får ligga i en hög tills jag har flyttat! Kommer bli en perfekt rumsavdelare!

500 fick jag ge för den (nypris 900). Jag tackade för hjälpen och sa "Vi syns på Ångström!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: