Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Mycket trevlig lördag

Kategori: Malin i köket

Vad gör man mitt på dagen på en lördag? Jo man samlar ihop ett gäng på sex-sju stycken fikasugna går på någon av nationernas helgfika och fikar exempelvis smörgåstårta, baguett, chokladboll eller chokladtårta. Till mycket bra priser förstås! Vi rusar runt stan och kan inte bestämma oss, men hamnar slutligen på norrlands. Jag väljer tillslut en chokladboll och cappucino!

Innan vi skiljs åt bestämmer Lina, Nina och jag att det blir pizzabak hos mig senare. Klockan sex har jag en färdigjäst deg (och vad den JÄSTE!) och vi kör igång för fullt! Stjärnor på is och äppelpaj blir det sedan (jag skalar äpplen och mina gäster springer till Folkes och köper diskmedel) och vi blir helt fulla i magen alla tre.

Nu har jag precis kommit in, jag följde Nina till bussen vid Carolina Rediviva och gick sedan med Lina en bit till. Skönt att få röra på benen efter en sådan middag!

God natt!

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Åh, det lät som en riktigt trevlig kväll det där! Gott med hemmajgord pizza!

    2008-10-26 | 13:43:44
    Bloggadress: http://lottabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: