Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

En vacker dag

Kategori: Malin i köket

Sovmorgon idag! När jag vaknar klockan elva har min arm domnat bort TOTALT, när jag vänder på mig trillar armen iväg som om den vore gjord av gummi! Jag har absolut ingen känsel och kan inte röra på den alls, jätteläskigt!
Ni som har läst eller sett Harry Potter minns kapitlet där Gyllenroy Lockhart trollar bort benen i Harrys arm, så kändes det!
Men tack och lov kommer armen till sans efter någon minut!

Idag parkerar jag i köket, sötsur råglimpa med surdeg blir det men även bullar med mandelmassefyllning! Vlad utbrister "Oj vad gott det luktar, och vad gott det ser ut" och jag kan inte neka honom en bulle!

Sen bestämmer jag mig för att ge mig ut i det fina vädret (sol från klar himmel och arton grader) och snör därför på mig löparskorna! Jag springer runt Eriksberg och är ute i 25 minuter, och jag tror allt att all cykling givit mig både flås och benmuskler, för det var inte alls så jobbigt som jag väntade mig! 
   Nu när alla andra köpt dyra gymkort tänkta jag tillämpa en mer kostnadseffektiv träningsform!

Middag blir potatis- och broccolisoppa serverad med hummus på nybakt bröd!

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Jag och Mtas prata om bullar i fredags, och nu är jag grymt sugen på välfyllda bullar. Han brukar göra bullar med mycket av allt! Mycket margarin, mycket mandelmassa, mycke vanlijsocker och mycket kanel. Det lät himla gott! Hoppas dina blev goda, vilket dom säkert blev!

    2008-09-28 | 20:53:59
    Bloggadress: http://lottabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: