Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

En helt vanlig onsdag! Eller?

Kategori: Vardag

Cykeln rullade faktiskt ända ut till SLU idag, tuuungt gick det, men innan jag hunnit fram så hade bromsarna frusit igen... Funderar allvarligt på att lämna in den för service. Dynamon fram fungerar inte, bara en växel av arton funkar, bakbromsen är slapp (när den inte är frusen förstås), frambromsen är paj, kedjan rappar och tramperna bara spinner flera varv innan det går framåt (känns ungefär som bakåttramp fast tvärtom) och så går den allmänt tungt!

Kvart över fem tittade jag in i 2000-korridoren på Ångan (Ångströmlaboratoriet) för att hälsa på spexskådespelarna, manusförfattaren, regissören m.fl. Jag stannade en stund och deltog i "spexuppvärmningen", typ dunderkul! Emma i från min klass, och Kalle från kvällskursen är med! Typiskt spexiga människor hela bunten! Nu har jag börjat plöja åttio sidor manus också! Spexet kommer heta "1986", så mycket får jag i nuläget avslöja!

På väg hem får jag ett sms med ett förslag om käk på nation. Sagt och gjort, halv åtta ses Ida, Lisa med hennes Fredrik och Ida på kalmars för att umgås över en hamburgertallrik. Kalmars är vida känd för sin rediga vegetariska kost, och jag blev inte besviken! Hemgjorda burgare (även köttburgarna) och klyftpotatis med olja och örter på, riktigt lyxig glass med noisettopping ovanpå det! Allt som allt 65kr!

Jag kan också berätta att jag av en slump upptäckt att en av mina kamrater från Auschwitzresan, Rikard, bor i Ansgarsgårdens andra hus! Vi pratade lite i trapphuset idag, får bli mer någon annan gång!

Och till sist, om inte alla tecken slår fel blir det långfärdsskridskor efter skolan (slutar 12.00) imorrn. Med start från Skarholmen nere vid Ekoln. Stavar, isdubbar, hansalina, pjäxor, skriller och termos med till SLU imorrn alltså!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: