Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

"Det blir en dag i labbet, molnen har dragit förbi..."

Kategori: Vardag

Cykeln var tyvär inte riktigt okej idag... Tramperna spinner fortfarande så fort den blir kall! Men jag tog mig ut till SLU på morgonen utan större bekymmer! Två laborationer stod på schemat idag, mellan 8:30 och 17:00 skulle vi hinna med nitrite reductase och mitosis. Lina och Johanna var mina labkamrater för dagen! Vi har hackat små veteplantor i småbitar, kokat vitlöksrötter i syra, pippeterat otaliga millilitrar kemikalier i provrör, vakuumbehandlat burkar, fotospektroskopiserat (eller nåt) och kikat i mikroskop med 100 gånger förstoring! Efter labben blev vi bjudna på fika, så det var i slutändan riktigt trevligt!


Johanna tittar på celldelningscykeln i mikroskop

När vi sen skulle hem ville cykeln inte alls! Hur mycket jag än trampade ville cykeln inte röra sig en tum framåt. Vi smorde, bankade och svor en stund ute längsmed Dag Hammarsköljds väg. Emil erbjöd sig att dra mig framåt så att jag kunde trampa och förhoppningsvis få loss kugghjulen. Men det hela kändes så fånigt att vi alla fick skrattanfall! Jag skrattade så att jag tappade andan och började grina! Lina, Isac, Jonas, Håkan, Emil, alla var så engagerade i mig och mina nedrans cykelproblem...

Till slut gick det i alla fall, så jag smet in på affären Fjällskog (kan ju gissa vad man kan handla där) och köpte en hederlig Kånken! Nu har jag tillslut fallit för trycket! Men jag menar, en produkt som funnits i oförändrad form i 30 år kan inte vara dålig! Med integrerat sittunderlag och plats för termos. Och en charmig naturtöntstämpel på köpet! En vackert röd... Ett par sådana fina ullstrumpor (alldeles för dyra egentligen) blev det också, för sockarna jag fick i julklapp använder jag jätteofta. Och kanske hellre några få par riktigt bra sockar hellre än en massa kalla, ömtåliga bomullsockar!

Hur vet man om mögelosten är dålig?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: