Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Måndag

Kategori: Vardag

Jättefint väder idag, men jag hade totalt missat att vi till idag skulle skriva en mindre uppsats (2-3 pages) till kvällskursen. Redogöra för en historisk händelse, vilka aktörer som var inblandade, vilka mål som fanns och vilka strategier som användes för att nå dit. Jag valde att skriva om U.S. Civil Rights Movement med Rosa Parks och Martin Luther King Jr. som aktörer. Så jag har häckat vid datorn hela eftermiddagen, fantastiskt att jag alltid gör saker i såå god tid!
    På kvällskursen sen diskuterade vi våra ämnen och gjorde några övningar - väldigt intressant! Kursen har verkligen öppnat ögonen på mig, ser allt i ett nytt ljus nu!

Annars så har jag köpt 4 liter blomjord, tänkte försöka rädda livet på mina halvdöda fikusar. Faktiskt har jag kunnat tillämpa mina nyvunna kunskaper från ekologin och biologin på mina växter. Nu förstår jag hur näringskretsloppet fungerar, och vad som egentligen händer när man beskär en växt, och för att inte tala om varför vatten (i rätt mängd) är så viktigt!

Annars rullar det mesta på som vanligt, jag ska hälsa på spexets styrelsesammanträde på torsdag. För att "visa upp mig". Sen ska jag och producenten besöka kostymförrådet från tidigare år. Spännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: