Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Räven raskar över isen, räven raskar över isen...

Kategori: Sport och friluftsliv

... så får vi lov, så får vi lov att sjunga långfärdsskridskoåkarnas visa!

Yes, nu blev det äntligen av! Lite synd att vi valde den dag då det faktiskt snöade! På morgonen promenerade jag ut till SLU (bussen kostar faktiskt pengar) med stavar utan trugor, fjällisar och ryggsäck med pjucker, skriller, isdubbar, hansalina och varm choklad i termos! Efter tre timmar växtfysiologi och lunchlåda tog jag bussen ut till Skarholmen där Ida och Lisa mötte upp. På ostadiga ben glider jag sen ut på den plogade isen! Skriller med lösa hälar ger enligt wikipedia längre och friare skär, och efter en stund gick det faktiskt riktigt bra! Skönt att ha stavar ändå! När vi kom till Hammarskog tog vi kaffe/choklad/apelsinpaus en stund och njöt av den friska välgörande luften!
   Allt som allt blev det dryga milen, och jag vill åka meeer! Ända till sigtuna nästa gång kanske?

Tack, tack, tack än en gång för skridskorna farfar och farmor!



Mina iskamrater Lisa och Ida!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: