Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Det gick som på räls!

Kategori: Vardag

Efter en riktigt bra helg hemma i Norrfjärden är jag hemma i Uppsala igen. Fyra dagar var lagom länge, inte så länge att jag kryper på väggarna och inte så kort att det känns jobbigt att fara söderut igen - perfekt helt enkelt! Jag har också bestämt mig för att haka på familjens fjälltur på påsklovet, jag skulle ångra mig annars!

Tågresan hem gick alldeles smärtfritt, till och med var den riktigt trevlig! Mina "kupéare" var ett äldre par som hälsat på sin dotter på Lule tekniska samt en kille som varit upp till musikhögskolan och sökt kompositör - som bäddat för trevliga samtalsämnen och diskussioner! Sen sover jag riktigt gott också, i nästan tio timmar!

Det var ett vårsoligt Uppsala som mötte mig när jag klev av (i tid!) och jag har promenerat, pluggat inför morgondagens tenta, gått på Body Toning-pass på studenthälsan och njutit av en ledig dag i allmänhet! Håll tummarna för mig imorrn!

Så vill jag passa på att tacka farmor och farfar samt Anna för slantarna som trillat in på mitt konto - nu har jag Vasaloppsbiljetten finansierad!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: