Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Varför måste detta hända mig?

Kategori: Kreativitet

Jag berättade förut, att min cykel fick nytt däck och ny slang (och ringklocka!) förra veckan när pappsen var här. Men såklart; på fredagen var däcket tomt när jag skulle cykla hem från SLU... Varför måste detta hända mig? Men mina kalastrevliga polare hjälpte mig så gott de kunde - Lotta skjutsade mig på pakethållaren medan Håkan bogserade min ledsna cykel ända till Ångan (halvvägs hem). Ungefär här hoppar kedjan av på ett sådant sätt att den inte går att få på igen utan att använda skruvmejsel - Why?!
Jag och Lotta passade sedan på att få en genomgång av köket på Uthgård, teknologkårens kårhus. Om jag jobbar där och lagar mat vid några tillfällen får jag gratis mat och ett juste arbetsintyg som kan vara riktigt bra att ha till sommarjobbssökandet!

Idag tog jag tag i saker och ting. På med snickarbyxorna, i med skiftnyckel, tång och skruvmejsel och in med cykeln i hallen för totalrenovering! För första gången går jag igenom hela punkteringsproceduren, ni vet hålla slangen under vatten för att lokalisera hålet, sandpappra och klistra på lappar från ett sådant cykellagningskit köpt på Folkes. Och jo då; ingreppet var lyckat, men när jag full av lycka cyklar igen lyckas jag dra av växelvajern... Vad har jag gjort för att förtjäna detta?! Nu måste den nog in på proffisionell service.

Så en god nyhet: Jag hade idag första mötet med min sygrupp hemma hos mig. Mest för att reka, diskutera manus och ideér samt fika! Verkar lovande må jag säga! Och så är jag en slöjdsal på spåren!

Och så förstås, jag kommer hem i helgen! Kliver av tågen 06:55 fredag morgon och kliver på igen 20:03 måndag kväll!

Kommentarer

  • pappa säger:

    cykellagningskit eller cykellagningsskit?

    2009-03-12 | 08:14:08
  • Kristina säger:

    Vad måste man göra för att vinna en dejt med dig i helgen? ;)

    2009-03-12 | 16:22:20
    Bloggadress: http://hejmamma.se

Kommentera inlägget här: