Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Vårvindar friska, leka och viska

Kategori: Vardag

Vårvindar friska
Leka och viska,
Lunderna kring, likt älskande par,
Strömmarna ila,
Finna ej vila


Jo, nog är det vår alltid!

I helgen har jag nästan inte träffat (varit runt människor, men inte träffat) en enda människa, inte så att jag varit isolerad, men jag har liksom umgåtts med mig själv ett slag.
     Jag har cyklat till MAXI och fyllt 55-literssäcken med 500 kr mat - TUNGT men bra träning inför påskens fjälltur! Jag har tvättat, bakat surdegsbröd, städat korridoren, räknat matte...bla bla blabla - En massa nödvändiga saker.
     Men jag har också varit på klassisk gympa på studenthälsan, vilket jag inte testat sedan jag följde med mamma på gympa nån gång 1995 eller så. Och så har jag idag testat på Pilates för första gången! Och vilken hit sen! Sällan varit så harmonisk! 
     Till sist så har jag idag införskaffat ett par trevliga löpardojjer och ett par trekvartslånga träningstights, så nu är här träning som gäller! Jag känner redan att jag är piggare (kan vara ljuset också) och har bättre hållning!

Vårblommor i slottsbacken, idag 22:a mars

Nu snöar det ute, skokartongen visade sig innehålla två vänsterskor och jag vurpade rejält med cykeln på väg hem från träningen - men det förtäljer inte denna historia!

Kommentarer

  • pappa säger:

    7 km skidor idag. /Pappa

    2009-03-23 | 20:29:32

Kommentera inlägget här: