Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Regn och rusk

Kategori: Vardag

Nu är jag tillbaka på bloggen! Veckorna efter påsk har varit såväl (väldigt) hektiska såväl som inneållsrika och roliga! Utmärker sig gör självklart forsränningen med allt vad det innebar! Imorse möttes jag av en notis om valborgsfirande i branchtidningen Ny Teknik - med våran flotte (och krasch givetis) som enda bild! Nice!

Men nu på lördag har SPEXET premiär och därför är det bråda tider för mig i egenskap av symäster! Många småsaker ska fixas på kort tid, och min erfarenhet är att sömnad nattetid inte är att föredra. Strax innan midnatt igår sydde jag mig i ringfingret med symaskin?! Nålen gick av omedelbart, men när jag tittade närmare på den kunde jag konstatera att den böjts ordentligt på mitten innan den brast! En trasig nagel och ett mindre sticksår blev konsekvenserna!

Annars rullar livet på som vanligt. Jag borde städa, jag cyklar på mjuka däck eftersom jag inte orkar ta fram pumpen, spöregn och stora hagel piskade mig i ansiktet på väg hem från skolan, körsbärsträden har blommat över osv.

Om en månad har jag skrivit min sista tenta för den här terminen, så kanske sitter jag på tåget påväg mot nordligare breddgrader då? Det ska bli riktigt skönt att komma hem faktiskt, kanske längtar jag efter att bli ompysslad och 'matad' efter denna hektiska månad? Jag längtar efter ett jobb där man är ledig på sin fritid och badsjöar på cykelavstånd, och gamla goa kamrater på cykel/buss/bil-avstånd!

So long!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: