Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Äppelfest på Ansgarsgården

Kategori: Malin i köket


Efter en sjuklig helg känner jag mig åtskilligt piggare idag! Jag har tur som har Lotta som granne, hon köpte choklad och en mjölkskummare till mig för att muntra upp mig när jag mådde som sämst. Och så gjorde hon smoothie på äpple, banan, frysta jordgubbar och lite mjölk (bara att stavmixa!) till mig! Kung Björn-loppet promenerade jag på 55 minuter (6,5 km) för att få den medalj jag faktiskt betalat för.

Idag på akvatiska miljöanalysen fick jag lära mig en hel massa om dioxiner och organiska miljögifter. Sensmoralen var; ät för Guds skull inte (fet) fisk från Östersjön! Fullkomligt hälsovådligt!

På kvällen ringde sedan Lotta och undrade om jag inte ville hjälpa henne att plocka ned några äpplen från Ansgarträdet så att hon kunde koka äppelmos till pannkakan. Innan jag hann vara med så hade vi plockat och skalat 5-6 kg äpplen för att "mosa". Lotta drog sedan till gymmet medan jag var fast vid spisen rörandes i tre grytor fulla med puttrande äpplen!

Slutresultatet blev i alla fall drygt 3,5 kg fantastiskt äppelmos, nästan helt gratis dessutom! Min korridorare Malin blev så inspirerad att hon också klättrade upp i trädet för att sedan göra äppelmos OCH äppelpaj!

Imorrn är det mekanikdugga. Det är nog därför jag gör så mycket annat strunt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: