Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Det ska kännas att man lever!

Kategori: Rugby

Nu har jag precis kommit hem efter mitt andra rugbypass ute vid fyrishov. Vädret var betydligt sämre idag med ihållande regn. Att jag blev blöt var ingen fara, men att kuta omkring på blött gräs utan skor med dobbar var sannerligen ingen lek! Svängradien blev större i takt med att regnet tilltog. Jag gjorde några ofrivilla "glidtacklingar" när fotfästet svek. Till nästa gång skulle en av tjejerna ta med sig sina gamla 39:or!

Idag har jag fått lära mig litet om tacklingsteknik (tänk att någon kommer i full fart med en boll i händerna, du hukar dig, siktar på låren, låser armarna kring motståndarens ben - och sen faller båda i en hög) och hur man faller smidigt. Jättesvårt! Smällar på låren, rumpan, axlarna, svanskotan, ryggen, you name it! Jag måste ut på gräsmattan och öva i helgen!

Men känslan att stappla in i korridoren, dyngsur med smuts på kläderna, jord och gräs fastklistrat på huden och med röda lår - de är faktiskt najs!


Så här tacklas man i rugby!



En liten tankeställare här. Fotbollsfinal Italien-Frankrike är en uppsjö av sådana filmningar man bara suckar åt. "Det tog ju inte ens!"
RUGBY däremot är för de tuffa, andra halvan av filmen visar final mellan England och Australien!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: