Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Dugga, Inglourious Basterds och Spotify

Kategori: Vardag


Dugga ett av två avklarade. Gick kanske vägen, kanske inte, återstår att se. Men jag känner en ovilja mot tal där inga siffror är givna och man ändå ska beräkna!

Efter rugbyträningen, jag stod på sidan om på grund av förkylningen, fick jag sms av Rasmus att Inglourious Basterds kl 20.50 var det som gällde och att Nico, Torgny och Jonas också skulle med. Javisst säger jag förstås! Bio kostar bara 60kr på vardagar om man är student, och så har jag kvar pengar på biopresentkordet jag fick av farbror Johan i julklapp! Helknäpp film med många poänger, blandat skratt och förfäran samt en totalt oförutsägbar handling. Det gillar jag!

Jag råkar under reklamen nämna att jag inte har Spotify och bästa Jonas som sitter brevid säger att han minsann har en "invite" (man måste bli inbjuden för att få använda musiktjänsten) över! Så nu sitter jag och lyssnar på Toto, Chicago, Frank Sinatra m.fl!

Och ja, imorse åt jag äppelmos med gröt (inte tvärt om för en gångs skull)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: