Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Korridoräldsten, det är jag det!

Kategori: Mitt hem

Korridoren är fulltalig igen! Efter sju månader på halvfart är vi nu fyra glada själar här. Förra helgen flyttade Maria från Örnsköldsvik in, hon ska läsa religionsvetenskap och är för övrigt vegetarian precis som jag själv. Idag kom Malin(!) från Småland hit efter att Jolina flyttat ut. Hon ska plugga till agronom ute på Ultuna.

Nu verkar vi vara ett glatt gäng som ska dela korridor i vinter, vi har redan bokat in korridorfika till veckan!

Och så kommer Malins föräldrar hit och bor i helgen, känns det som ni hört detta förut?!
Idag har jag provat på spinning för första gången, 55 minuter kollektivt svettande på motionscykel. Väldigt bra konditionsträning, och dessutom skonsamt för knäna - tåls att upprepas! Kvällen rundades sedan av med exotisk fruktsallad serverat till mekanikinlämningsuppgift en våning ned hos Lotta!

Vad ska vi kalla mig nu när vi har två Malin här? Hon kallas Malla, men jag då? Förslag någon?

Kommentarer

  • mamma säger:

    Malle så klart eller kanske lilla My. Sköt om dej/ kram mamma

    2009-09-08 | 16:40:51

Kommentera inlägget här: