Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Ser tillbaka på en trevlig tid

Kategori: Vardag


Så var mottagningen av de nya studenterna över för denna gång. Det har varit hektiskt även detta år, med skillnaden att jag nu har varit fadder och fått sova ordentligt på nätterna - och givetvis att jag sluppit vara ny i en stad full med främlingar! Men roligt har det varit och jag är övertygad om att reccarna känner sig välkomna!

Skolan har kommit igång och det sociala livet är i full gång. Igår var vi sju klasskompisar som trände in oss i Lisas kök för att laga finmiddag (jag stod för efterrätten; äppelpaj gjord på äpplen från trädet på innergården). Sedan cyklade vi ut till fyrispark (3,5 km utanför stan) för att dansa på mottagningens sista fest - Finaldagssläppet!

Trots att fredagen var till för vila ifrån träning (min träningsvärk är fortfarande brutal och jag kan stolt visa upp de första skrubbade armbågarna i min rugbykarriär) så blev det dryga 2,5 mil cykling i alla fall - med pyspunka!

"...vad tjänar att hyckla?
Tids nog får man cykla."

4 september 2009
Grattis på 83:årsdagen farfar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: