Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Tisdag

Kategori: Vardag

Sällan har varit så effektiv en vanlig tisdag! Idag, andra skoldagen på terminen, är vi lediga. Men istället för att sova alldeles för länge (vilket jag gjorde hela förra veckan) så steg jag upp kvart över sju, kokade havegrynsgröt och mötte upp Lotta för att under tunga moln cykla de tre kilometrarna till ICA MAXI i Stenhagen. 55 liter mat på ryggen var rejält tungt, men tack och lov blev börsen hela 589 kr lättare, så det tog ju nästan ut varandra!

Vid elva, efter att ha ätit en halv kubik fruktsallad, ringde jag (återigen med lotta i släptåg) på Rasmus dörr. Eftersom han sov sött när detta ägde rum, så fick han ett brutalt uppvaknande. Vi cyklade mot Café Gula Villan i stadsträdgården och parkerade i utemöblerna i väntan på solen. Och bäst vi satt och fikade (somliga käkade frukost), pratade om sommaren som gått och kommande fjällturer vi bara måste göra tillsammans - så skingrade sig molnen! 

På Naturkompaniets rea "hittade" (förlåt pappa) jag en klarblå softshelljacka som ska få ersätta den utslitna svarta som jag haft sedan typ högstadiet.

Nu är jag mätt och belåten, äntligen nybloggad och fantastiskt taggad inför rugbyträningen ikväll, den första (och förhoppningsvis inte den sista) för mig!

Vi ses! (Om jag inte dör i svininfluensan)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: