Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Kanske inspirerad av Marit Bjørgen

Kategori: Vasaloppet 2010

OS är slut, jag är helnöjd - aldrig förr har jag bevakat ett OS så febrilt som Vancouver 2010! Bästa sändningstid har det ju dessutom legat på i Sverige.
  
                                                                 ♦ ♦ ♦

Idag kravlade jag mig ut till skidspåret igen. De senaste dagarnas plusgrader har fullkomligt förstört framkomligheten på cykelbanorna - speciellt om man ska lyckas hålla balansen med skidor på styret! Alltså trillade jag, andra vurpan för i vinter.

Föret idag var knepigt, två minusgrader i luften hade fryst till ytan i spåren, så det gick snuskigt fort (för att låta som Jacob Hård). Dessvärre äger jag inget klister, så fästet var allt som glidet inte var. Så till råga på allt så började den tidigare så fint packade snön luckras upp, och stavarna sjönk långt ner, si så där var tredje/fjärde stavtag. På vissa ställen fint packat (så snabbt har jag aldrig stakat på platt mark) på andra ställen tog stavarna fast först 40-50 cm under ytan. Sjukt glid, inget fäste, ingen möjlighet att använda stavarna - ja ni kan ju tänka er hur det såg ut!

Trots alla missöden med föret, två vurpor och ett telefonsamtal tog jag sträckan Håga-Hammarskog på rekordtid!

Om en vecka har jag förhoppningsvis kommit i mål efter Vasaloppet 2010! Nu börjar det brännas...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: