Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Nu är det härligt att leva

Kategori: Rugby

I veckan går vi kortkorta dagar mest hela tiden, sammanlagt så lite som tretton schemalagda föreläsningar och seminarier! Fast utöver detta tillkommer förstås matteinlämningsuppgift (skitsvårt!), miniprojekt i beräkningsvetenskap som ska programmeras och skrivas om och förberedelse inför seminarierna. Men detta hindrar inte mig från att känna att det är härligt med lite frihet!

Jag har numera i hämtat mig från söndagens strapats och var ikväll återigen på rugbyträning ute på Sävjas konstgräsplan. Nu när vi har en tränare som håller i övningarna och berömmer en när man gör rätt, så är det riktigt roligt och givande!

Vi tränade idag förutom basic ball skills även tacklingar med och utan boll (knepigt, lite ont men på något vis omåttligt roligt!) och de vanliga dumjobbiga övningarna.

Den 24:e april går säsongens första match av stapeln, och jag hoppas jag äntligen får spela i skarpt läge då!


På något vis en talande bild..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: