Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Utbildningsmässa

Kategori: Vardag

I helgen har jag varit hem-hemma. Under fredag till tisdag har jag hunnit med en hel massa! Bl.a. bytt bindningarna på mina skidor (de gamla fungerade riktigt illa om det blev kallt eller snöigt, dåligt alltså), hälsat på Kristina i Luleå och åkt en del skidor!

Men anledningen till att jag var hem överhuvudtaget var gymnasiemässan på Nolia igår där jag propagerade för Uppsala universitet. Förhoppningsvis kunde jag vägleda några vilsna själar!

På kvällen på tåget (som var försenat redan till Älvsbyn) gick herrarnas skidskytte av stapeln. Fiffig som jag var kom jag på att jag kan lyssna på radio i mobilen. Dessvärre var täckningen längs rälsen bitvis väldigt dålig och när det var som mest spännande klängde jag och en medresenär runt på väggarna i hopp om att finna en gnutta radiosignal.

Mot slutet uppfattade vi bland brus "...ser väldigt pigg ut!" "...fem sekunder..." sprak brus "Ferry går fantastiskt..."

Men tillslut fattade vi ändå att det hade gått vägen, häftigt!






När jag klev av tåget imorse, femtiofem minuter sent, gick jag in på garnaffären. Tänkte att en sådan där OS-mössa vill jag ju virka, men icke! För det hade fler än jag tänkt och garnet var alldeles slut!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: