Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Veni vidi vici

Kategori: Vasaloppet 2010

Jag kom, jag såg, jag segrade!

Eller inte riktigt... Jag kom i vanlig ordning nästnäst sist (som jag gjort på alla skidtävlingar jag någonsin deltagit i) i min klass! Men jag tog mig definitivt i mål trots 45 förfärliga kilometrar i Gävleborgs skogar!

4:22:01 blev tiden tillslut, alltså nätt och jämt milen under timmen. Inte så illa även om det nog kan gå fortare om dagsformen är optimal - vilket jag räknar med infaller sjunde mars! Tyvärr räcker nog inte tiden för att jag ska få seeda mig till ett bättre startled, men herregud vilket träningspass! Och det är faktisk rekord vilket fall, för så här långt har jag aldrig åkt i ett svep tidigare!


Jag ser snabb ut i alla fall!


Annars var gävletrippen en riktigt trevlig historia. Det gick inga bra bussar till Gävle på söndagmorgonen, så jag och Lotten tog pendeltåget på lördagkvällen istället. STF:s vandrarhem var alldeles fullt, men trixig som jag är lyckas jag få in oss på "Gävle Bed & Breakfast". Enkelrum med extrasäng, och frukost som man plockade ur kylen precis som hemma!

Ut till Skidstavallen tog vi bussen så långt det gick och promenerade sedan sista biten. Jag tror att vi måste vara de enda som tog oss till skidtävlingen via kommunala färdmedel - alla andra har verkligen bil!

Loppet ska vi inte gå närmare in på, det var en pest! Långt, knixigt, trångt osv. Men inga skavsår!

Efter målgång kändes det så där lagom lockande att promenera (benen ville inte mer) till en buss som vi inte visste när den skulle gå. Så jag tog mod till mig och slängde ut en förfrågan lite på måfå på parkeringen "Är det någon som möjligen har plats i bilen in till stan?" och en man svarade "Javisst har jag det! Jag kör fram bilen så ni får hoppa in och värma er, ni ser helt frusna och färdiga ut!"

Den mannen gjorde vår dag, och det sa vi till honom också! Generellt verkar gävlebor faktiskt vara väldigt snälla och trevliga!



Så till en annan sak, jag kommer hem till Norrfjärden nu på fredag morgon! Jag stannar till på tisdag då jag ska vara studentinformatör för Uppsala Universitet på NOLIA utbildning & framtid! Alltså propagera för min utbildning, universitetet och Uppsala i övrigt för alla gymnasieungdomar i området!

Vill ni träffa mig under helgen är det bara att haffa mig!

Kommentarer

  • Emil säger:

    Det är det här jag pratar om, ett RIGTIGT skidpass!

    Visst är det härligt?;)

    2010-02-08 | 22:30:34
  • Lotten säger:

    Jag gillar det uttrycksfulla bildkollaget ovanför all text, fint att min lovikavante får vara med på ett hörn;D

    2010-02-15 | 21:41:06

Kommentera inlägget här: