Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Ett skepp kommer lastat!

Kategori: Malin i köket


Det är jobbigt att hinna med att handla och laga mat när det är skola, körrepetition, rugbyträning, fysträning, skidåkning, möten och annat på schemat. Och förstås icke desto mindre viktigt! Så därför har jag gjort slag i saken och beställt min första grönsakslåda från www.arstiderna.com! Så på torsdag kommer min första Lantlåda till min dörr, fylld med ekologiska närproducerade (i den mån det går) säsongsgrönsaker! "Bra råvaror" är ett sånt modebegrepp nuförtiden, och på detta vis blir det enkelt att laga mat!



Enligt hemsidan kommer den innehålla:
-Potatis till mos
-Polkabetor
-Palsternacka
-Vitkål
-Rödlök
-Äpplen Santana
-Rotselleri
-Schalottenlök
-Potatis fast
-Morötter

Och i en stund av ingivelse beställde jag även självvald müslibladning från Saltå Kvarn i fin plåtburk. Dyrt som stryk (för att vara müsli i alla fall) men jag ser det som en present till mig själv, och onödigare saker kan man köpa tänker jag mig!



Müslin innehåller:
Fyrkorn (Havregryn**, Veteflingor**, Kornflingor**, Rågflingor**), Crunch (Havregryn*, Rårörsocker*, Veteflingor*, Palmolja*, Russin*, Kokos*, Mandelmjöl*, Solroskärnor*, Honung*, Havssalt, Vaniljextrakt*), Regalrussin*, Valnöt*, Pumpakärnor*, Aprikos*, Blåbär (Blåbär*, Socker*, Solrosolja*), Linfrö*, Solroskärnor*, Pistagenöt*, Äpple*, Mango*, Hallon*, Jordgubbe*

* KRAV-godkänd ingrediens
** KRAV- och DEMETER-godkänd (biodynamisk) ingrediens

Idel goda,ekologiska saker!

Kommentarer

  • Lotten säger:

    Det verkar som om jag beställt en aningens mer krängig müsli än du:) Jag tog alla sånadär lite mer ovanliga saker flera gånger om ist för att blanda proportionerligt (jättesvårt ord att stava!)..... Bort allt vad havregryn och linfrön heter och i med extra mkt tranbär så klart! Ooh jag ska blanda i ännu mer gottigt när den kommer sen! (typ fixa avsaknaden av havregryn och linfrön:)) Jag typ älskar tranbär. Fiiiiiint att du lyckades hitta denna fantastiska grej:)

    2010-01-30 | 01:37:36
  • Lotten säger:

    UNDERBART SNYGG BURK.

    2010-01-30 | 01:38:35

Kommentera inlägget här: