Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Först matte...

Kategori: Sport och friluftsliv


... Med Volodomyr, en två meter lång herre med hockeyfrilla och otroligt högt tempo när han pratar om ändligt genererade linjära rum och linjära höljen. När det går för snabbt tenderar jag att somna istället för att snabba på antecknandet.

Sedan miljörätt med Gabriel Michanek. Han är otroligt duktig på sitt område och kan ge massor av relevanta exempel från verkligheten på hur lagar tillämpats genom tiderna. Han är dessutom författare till tegelstenen som står som kurslitteratur!

Sedan lunch och iväg med bussen mot Skarholmen tillsammans med Lisa och Ida! Jättekul att få ta fram långfärdsskridskorna igen, men SVAJIGT från början! Bitvis riktigt fin is, mulet men bra sikt, behaglig temperatur och tolererbar vind. Ungefär en mil blir det tur och retur och med en fikapaus mitt i på en liten ö (Flässjan enligt eniros karta) mår vi bara fint!


Lisa och Ida på Flässjan

Efter hemkomsten svänger jag ihop en broccoli- och ädelostpaj med Wiklunds dito från i julas som förebild. Tyvärr hinner jag inte äta av den innan det är dags att bege sig till Almtunaskolans gymnastiksal (väldigt lik backgårdsskolans med plintar, pingisbord och allt det där, nostalgi!) för cirkelträning med rugbylaget. Under Kattis ledning får vi svettas rejält med en evighet (minst!) i olika varianter av plankan, upphopp på tjock madrass, hopprep, hopknutna cykelslangar, sprintstafett och andra dumjobbiga övningar. Men som de andra säger, ge de tre fyra veckor och du kommer känna grymmusklerna komma!

SEN äntligen broccolipaj!!


Tillsist innan läggdags ge Lotten lite stöd i rapportskrivning om gaskromatografi! Jag känner redan försmak på den odrägliga träningsverk jag kommer ha imorgon. Jag har en tanke om att röja upp bredvid sängen nu ikväll i händelse av att jag kan komma att behöva rulla ur sängen i morgon bitti...

Två mil skidor imorrn?

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Vi hade också den där tegelstenen (om det nu är samma med det antar jag att det är) när vi läste miljörätt nu sist. Puh säger jag bara!

    2010-01-21 | 12:05:51

Kommentera inlägget här: