Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Djuriska instinkter

Kategori: Rugby

Primitiva instinkter:

1 - Flykt
     Så fort det närmar sig tentaperiod griper flyktinstinktens klor tag i mig. Allt annat
     (se föregående inlägg) verkar helt plötsligt bättre och mer fördelaktigt. Jag 
     vet att jag borde, men... Flykt alltså.

2 - Anfall (är bästa försvar)
     Så till den andra sidan av myntet. I lördags (flydde jag från studierna) for jag till Enköping för
     att spela sjumannarugby (hälften så många spelare, lika stor plan, 2x7 minuter) med Umeå
     rubgyklubb. Uppsala fick tyvärr inte ihop något lag, och Umeå hade för få spelare - alltså
     skarvade vi deras lag. Jag fick fyra matcher i kroppen, och det tar sig verkligen på skillsfronten!
         Tillbaka till prärien/urskogarna/stäppen. Med gräs i munnen, leriga ben och djurisk
     blick (skojar inte) stångar vi motståndarna i magen. Och de stångar oss. Det gör lite ont,
     men fy vad det är härligt att få röra på benen och smutsa ned sig ordentligt!

         
                                                        Springboks som fightas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: