Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Reflektioner så här efter helgen

Kategori: Vardag

Igår kväll vinkade jag av mina föräldrar och även Emil på tåget. Emils vistelse i Uppsala kom som en trevlig överraskning dagen innan ankomsten!

Framförallt har jag försökt förmå mina föräldrar att ta det lugnt, som ett välkommet avbrott från den ibland (eller oftast) stressiga vardagen.

Vi har bland annat:
 - Sparkat på en rugbyboll
 - Fikat på Günterska hovkonditoriet
 - Tittat på blommor
 - Ätit på den grekiska restaurangen Tzatziki (tackar faster för detta)
 - Lyssnat på gossarna i min kör som sjöng serenader för mig (fast egentligen för någon annan, och mig som bonus) nedanför mitt fönster
 - Testat löpspåret i stadsskogen
 - Kelat med en sköldpadda
 - Bevittnat en väldigt naken språngmarch.
 - Varit på vårbal (jag alltså, de övriga lagade middag, gick på bio och avrundade med jazzklubb)
 - Sett Ett TekNat Spex's föreställning "En miss i universum - Eller ett jordnära spex om solens fläckiga förflutna" med Galileo och den heliocentriska världsbilden i fokus.
 - Bjudit en febrig Lotta på purjolöksoppa

 - Och till sist, bevittnat en vådlig färd på skateboard

Mycket, men ändå nästan ingenting! Och allting ackompanjerat av mina lungfläkande hostningar.


Körsbärsblom


En vanlig syn i cykelstaden


Serenader nedanför fönstret


Sommar och sol

Kommentarer

  • pappa o mamma säger:

    Tack för en jätterolig helg!

    Kram

    2010-05-17 | 18:29:35

Kommentera inlägget här: