Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Solbrända knäveck och underarmar

Kategori: Rugby

Det har varit mycket i görningen denna helg. I fredags hade min kör, Södermanland-Nerike nationskör, vårkonsert i Vindhemskyrkan som var fylld till sista plats. Vi framförde bland annat klassiska Bellmanepistlar, sånger på tyska och ryska, Gustaf Frödings Kung Liljekonvalje, Bisp's Thomas frihetssång, ett Hårdrocksmedley och klassiska vår/sommarsånger såsom Längtan till landet, En vänlig grönskas rika dräkt och Uti vår hage.



Vi marscherade ut ut kyrkan till tonerna av begravningspolskan Idag ska Martin i jorden, och succén var ett faktum! Tänk att det kan vara så roligt att använda sin röst! Efter ett katastrofalt sista rep under torsdagen så var det en enorm lättnad när alla låtar satt på konserten!
 

Jag brukar understryka att det är viktigt med kontraster här i livet. Något som skär sig väldigt snyggt är vacker körsång och riktigt bra rugby! Under lördagen var det dags för Uppsala RFC - Attila, hemma. Nu hade vi fått tillbaka landslagsspelarna (som kämpade bra i EM med hälften av matcherna vunna) och kände oss lite tryggare.

Två spelare gjorde sin matchdebut idag. En av dem var Lisa som en minut in i matchen gjorde poäng för Uppsala! Snacka om att lägga ribban! Jag spelade från start och kände att jag gjorde en bra match, eller i alla fall fram till någon gång i andra halvlek då jag i princip fick värmeslag (26 grader varmt och väldigt soligt) och benen slutade lyda. Tack och lov hade vi en avbytare och jag fick stappla av planen och hälla vatten i håret!

Matchen slutade 54-0 och jag kom lindrigt undan med ett färgglatt höftben, skavda kinder, träningsvärk och solbrända underarmar och knäveck!
                    
Ajaj, en elak armbåge eller någonting. (Notera nyansskillnaden i huden mellan fingrarna och magen!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: