Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Det kom ett brev!

Kategori: New Zealand

Idag landade ett efterlängtat brev på korridorgolvet. Det innehöll den officiella nomineringen till utbytesstudierna samt ansökningshandlingar till universitetet jag blivit tilldelad.

Nu står det alltså klart att jag hamnar på Massey University i Palmerston North på nordön, ca 14 mil norr om(alltså närmare ekvatorn) huvudstaden Wellington. Palmerston North är en ganska liten stad med 80000 invånare, varav en mycket stor del består av unga dito. Allra minst februari till november blir jag borta.

Nu återstår 'bara' att fylla i ansökan, välja kurser, boka biljetter, skaffa nytt pass, skaffa visum, fixa bostad, hyra ut min lägenhet osv. osv.

Här kommer lite länkar ni kan spana in:

 - Mitt nya universitet
 - Viktiga datum för nästa år
 - Så här kommer jag antagligen bo
 - Palmerston North på kartan
 - Exempel på några kurser jag antagligen kommer läsa: 1, 2, 3, 4

Och så lite mindre relaterade länkar:

 - Ett ställe med ett väääldigt långt namn.
 - Vad Wikipedia har att säga om staden (engelska)
 - Att se och göra på Nya Zeeland
 


Palmerston North, min blivande hemstad

Kommentarer


Kommentera inlägget här: