Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Ground rush

Kategori: New Zealand

WOOOW! Jag trodde aldrig att jag skulle hoppa bungy jump. Men nu är det gjort. Från en bro i Queenstown, 43 meter!

Fruktansvart spänd var jag, när jag tog på mig selen och de fäste gummisnodden runt mina ben. Trippar med myrsteg mot avsatsen och avgrunden där under. Utbrister 'Oh my GOD' när jag kikar över kanten ned mot det blå vattnet (River Anduin fran Sagan om Ringen-filmerna by the way!).

'Are you ready?'
'YEAH!!!!'

Och så hoppar jag, dyker ut i intigheten. Världen rusar mot mig i 9,82m/s². Jag känner att om jag inte skriker sa dör jag. Så jag skriker, vrålar!

Jag inser snart att jag inte kommer nå ned till vattnet, sa som jag hade önskat. Bara decimetrar från mina fingertoppar.

Sen svingas jag uppåt igen. Jag vrålar igen. Världen snurrar, adrenalinet kokar över i ådrorna.

Jag har hoppat BUNGY JUMP!


Lyssna till mitt avgrundsvrål!





















Eufori!


Kommentarer

  • Pappa säger:

    Impressing!!

    2011-04-27 | 09:49:20
  • faster säger:

    nog är du modig!!

    2011-04-27 | 10:25:12
  • sofia wiklund säger:

    GRYMT! Jag skulle aldrig vågat.

    2011-04-27 | 16:08:19
    Bloggadress: http://ssofiawiklund.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Haha det var jag helt övertygad om att du skulle göra :-P

    2011-04-27 | 19:32:40
  • Lotta säger:

    Visst är det en obeskrivlig känsla att bara få falla fritt!

    2011-04-27 | 21:41:58
    Bloggadress: http://gretaturbo.blogg.se/
  • ann-charlotte andersson säger:

    jag är imponerad-du var hur koool som helst

    2011-05-09 | 21:29:10

Kommentera inlägget här: