Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Konstnärsådran

Kategori: Kreativitet



Mjuka kurvor.

Allt skissande av fossiler i skolan gjorde att jag blev sugen på att skissa någonting bildskönt. En sen torsdagkväll, när en egentligen borde plugga inför fältkursen, då är det tid att vaska fram konstnärsådran. Kanske har jag ärvt mammas ådra ändå, för jag är i alla fall äckligt nöjd!

Vems störtsnygga kropp som fått stå modell undrar ni? Min egen såklart! Så stark, så lagom och så proportionerlig. Jag skulle inte vilja ha den på något annat vis! För tillfället har jag också den där vitbleka vinterhyn som så ofta är avbildad i kända målningar.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Vackert motiv, vackert tecknat, vad duktig du är !!

    2011-08-25 | 21:23:16

Kommentera inlägget här: