Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Massey Universiy

Kategori: New Zealand

För tillfället sitter jag i universitetets matsal med internet för första gången på länge! Introduktionsdagana för internationella studenter har pågått sen igår. Fasligt mycket information, och en massa vuxna som ska säga välkommern och kia ora (maorihälsning). Men alla är mycket trevliga och alla studenter är lika vilsna och sugna på att prata med folk! Jag har nu inte pratat svenska på fem dagar, och jag har inte direkt varit tyst! Jag får beröm för min engelska och har lärt ut lite svenska ord åt höger och vänster. Inga scandinaver så långt ögat når. Däremot två killar från Minnesota, USA, med svenska förfäder (den ene killen hette Quist i efternamn)!

På bostadsfronten jobbar jag på så gott jag kan! Än så länge bor jag kvar på Peppertree Hostel som verkligen är urmysigt!

Igår gjorde vi en tur på universitetets ägor. Eftersom det är något av ett lantbruksuniversitete fick vi se detta:





Fårvallning live!


Endast i NZ!

Så god natt allesammans där hemma, vi hörs!

Kommentarer

  • onkel b säger:

    Snart blir denna bloggen den mest lästa på norra halvklotet! Jättefina bilder! Glädjande nog har vi snöfall idag, av den extremt fjuniga och lätta sorten. Det som förvånar dock är temperaturen........ Minus 25, huuuujjjeeedddaaaammmmeeeeeejjjjj!!!

    2011-02-21 | 07:37:13
  • Pappa säger:

    Dom ser smarta ut fåren, nästan som Snåttra..

    2011-02-21 | 08:31:46
  • mamma säger:

    Nu börjar jag riktigt längta till semestern, även om det är vinter då hos er!

    2011-02-21 | 10:28:28

Kommentera inlägget här: