Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Northland och Te Rerenga Wairua

Kategori: New Zealand

Efter ett ledsamt farväl på Aucklands flygplats stannade jag i Nya Zeelands största stad ett par dagar. Jag ville vänta på bättre väder innan jag begav mig norrut till 'The winterless North'. Och det gjorde jag nog rätt i!
Väl i Paihia, Bay of Islands, tog jag en båttur ut i skärgården, med delfinspaning! Lördagen bestod av en busstur upp till Cape Reinga, eller Te Rerenga Wairua. Detta är den allra heligaste platsen på NZ, där själarna tar en sista titt på Aotearoa innan de dyker ner i havet. Turen inkluderade en 75km lång busstur på Ninety Mile Beach (på själva stranden!), en regnskogspromenad och sanddynsurfing!

Vinter - yeah right!


Hamnen i Paihia! På sommaren är här ofattbart hektiskt - därför älskar jag vintern!


Vilda flasknosdelfiner är nyfikna på oss!


Ett riktigt piratskepp, ute bland öarna i Bay of Islands!


Cape Reinga!:




Vågor på Ninety Mile Beach!


Så nöjd kan man vara!


Utsikten från bussen! Väldigt udda!





Detta var en gång i tiden en fungerande Toyota Corolla. Men den blev överraskad av tidvattnet, och resten kan ni lista ut!


Yep, detta är Nya Zeeland! Sanddynsurfing!


Jag var förstås jättebra!


Fyren på Cape Reinga!


Cape Reinga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: