Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Massey Maidens, Jersey nr 1

Kategori: New Zealand

Click here for English translation.

Igår hade jag min rugbydebut på Nya Zeeland. Mitt lag, Massey Maidens, åkte buss till Kilbirnie Park, Wellington (som återigen var soligt och varmt?!) efter att först ha ätit pancakesfrukost hos lagkaptenen. Motståndarna bestod av Old Boys, University Rugby Ladies.

Efter att ha blivit övertygad av vår coach Brent, tog jag på mig jersey nummer ett - loose head prop. (vet ni inte vad det är så är det på tiden ni läser på lite rugbyregler, exempelvis här!) Enligt min mening är bäraren av tröja nummer ett den största, starkaste och mest skräckinjagande spelaren på plan, och det låter ju onekligen som jag!

Själva matchen var jämnare än resultatet visade (12-32), och jag hade verkligen roligt på planen. De första klungorna (scrums) var ganska läskiga, men det blev bättre allt eftersom. Efter ett tag började vi köra över deras klunga! Jättehäftig känsla!


En maul, Maidens i uppsalablått och jag längst till höger!



En klunga, ren råstyrka!


Efter matchen åt vi mat och drack öl med motståndarlaget, i vanlig ordning. På det stora hela en väldigt bra dag, och början på en grym rugbysäsong! Intense!

Om jag har träningsvärk idag? Ja!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: