Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Blindrugby, trollkarlar på campus och en extrem väckarklocka

Kategori: New Zealand


'Blindrugby, trollkarlar på campus och en extrem väckarklocka'
- låter lovande, inte sant?

Veckorna knatar på. Faktiskt är det inte så mycket kvar av min första termin vid Massey. Skrämmande, samtidigt som jag såklart ser fram emot vinterlovet (inte jullovet, som jag jämt råkar säga). Jo, jag längtar efter min familj. Väldigt mycket. Och ja, jag blir smått nostalgisk när jag tänker på svensk sommar!

Men hösten här är förvånansvärt ohöstig. Mitten på maj, motsvarande mitten på november där hemma. Fortfarande är väldigt mycket grönt (och gräsmattorna blir förstås aldrig bruna) och faktiskt så är det en hel del buskar, plantor och träd som står i full blom?! Vi har fortfarande uppskattningsvis 20-25° på dagarna, och på nätterna kan man promenera omkring utan jacka. Undrar hur mycket vintrigare det egentligen blir, innan det vänder. Mörkret smyger sig på. Tack vare en finurlig väckarklocka på min telefon, måste jag lösa matematiska problem för att kunna snooza eller stänga av väckaren - smart! Annars tar jag mig inte upp alls på morgnarna!

I helgen hade vi match igen, den näst sista för denna halva av säsongen. FOBO klådde oss med 101-0 förra gången, men tills den här gången hade vi förbättrats otroligt mycket! Vi var helt med i matchen och var över FOBOs försökslinje fyra gånger, varav två dömdes som försök. Två conversions satte vi också, och i slutändan hade vi rekordpoängen FJORTON för Massey Maidens (mot 83 för FOBO, men det lämnar vi okommenterat).

Jag satte en klockren tackling på en av FOBO-damerna, och fick en lika klockren smäll mitt i ansiktet. Hör ingen kras (tack och lov) men känner att blodet börjar rinna nedför ansiktet och i halsen. Känns på något vis högtidligt att bli avskickad av domaren för att blodet droppar nedför hakan! Äntligen 'Proper nosebleed' i fält!

Igår på träningen var jag tvungen att ha glasögon. Ena ögat var rött och irriterat och ville inte veta av mina kontaktlinser. Att tacklas och brottas med glasögon går, så att säga, fetbort. Återstår att springa och passa boll med glasögon eller att bara tacklas (bollpassning kan jag glömma) utan glasögon. Jag provar det senare, och det är en intressant upplevelse. Ser en suddig skepnad några meter bort (ingen aning vem det är), tar sats och siktar bäst jag kan. BANG! Som sagt, mycket intressant!


På tal om ingenting: Från omslaget på min lokala tidning. Kan ni se det roliga? (eller osmakliga snarare)


Och angående trollkarlarna. På nära håll var de inga andra än Masseystudenter i examensklädnader!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: