Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Dumma, dumma budget!

Kategori: New Zealand

Mina pengareserver sinar så sakteliga. Ingenting kommer in på kontot, men utgifterna är desto fler. Vanligtvis funderar jag inte så mycket på pengar, för jag lever i regel ganska billigt. Men resa är dyrt! Så för att få svart på vitt så gjorde jag en excelfil (jo, jag är ju teknolog)!



Suck... 25000 i utgifter, förmodligen inte ens i överkant. Det är inte många kronor som blir över till nöje och strunt!

Jag jämförde de tjugo timmarna jag får jobba varje vecka (gissar ca 60-70kr/h, kiwis tjänar dåligt jämfört med svenskar) med det gratis boende och mat man får genom WWOOFing (volontärarbete), det går faktiskt ungefär på ett ut.

Jag kan alltid hoppas på att dollarn blir vansinnigt billig framöver! (Hint, hint, jag hoppas julen kommer tidigt i år!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: