Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Weekend in Rotorua

Kategori: New Zealand

Woooow! Denna helg har vart simply awesome! Tre nätter i Jessicas pojkväns lyxvilla precis bredvid Lake Rotorua. Nio personer var vi, och alla fick varsin säng, en suite! Tre dagar med hemfixad megabrunch (fattiga riddare, plättar, äggröra, bacon, champinjoner, stekta bananer, kaffe...) avnjuten ute på trädäcket. Vi har lattjat fotboll (här är jag experten) och rugby ute på den rugbyplansstora gräsmattan, vi har testat The Luge (samma koncept som i Queenstown i påskas), gjort SkySwing, badat i Hot Pools, och sist men inte minst - sett drösvis med rugbymatcher, såväl live som på storbild!

Epic!


Stället kryllade av Irländare klädda i grönt och orange. Det gick säkert 40 fulla och sjungande Irländare på varje rysk supporter! Vilket lag jag hejade på? Ryssland såklart! Totlalt fylldes stadion av 26000 glada supporters!



Bloggen har varit fylld till bristningsgränsen med rugbybilder och rugbyreferenser på sistone, så jag håller mig kort denna gång med en enda rugbybild! Men hey, det är VM och jag är i Nya Zeeland!!




SkySwing i Rotorua - good fun! (Jepp, det är jag som vrålar! Om ni inte tror mig, lyssna på detta vrål och jämför!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: