Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Dagen efter

Kategori: Vardag

Härligt att vakna och känna 4 härliga mil på skridskor i benen! Sådär mör i vrister och vader! Spexets producent ringer och meddelar att det är möte för spexets mästrar på tisdag kväll. Jag kokar gryta på etiopisk kryddpeppar. Hänger upp massa tavlor på väggen. En sån där vanlig men trevlig söndag!

Nu har jag snart befäst min ställning som klassens fikafixare, dvs. det är jag som "bakar hela tiden" och bjuder in till kafferep med jämna mellanrum. Idag tyckte jag att det passade alldeles utmärkt med semlor. Sagt och gjort, ett mass-sms med löfte om semlor och Rasmus, Lino, Lotta, Isac, Jonas, Carro, Ida och Sofie droppar in! Det är det som är så fantastiskt med att ha alla kompisar inom cykel/gångavstånd!

Sen drog jag, Isac och Lotta över till Ida och Anna för att dricka te och spela TP, Disney-edition!

"Vad är hippiekonstnärens hund i Pongo och de Etthundraen Dalmatinerna för ras?"
Det ni!

Kommentarer

  • lotta säger:

    det är en afgahnhund! :-D

    2009-02-16 | 14:08:15
  • Kristina säger:

    Golden retriver....? Kanske...?

    2009-02-16 | 14:25:03
    Bloggadress: http://hejmamma.se
  • Malin säger:

    bra lotta!

    2009-02-16 | 21:43:01
    Bloggadress: http://hejpappa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: