Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Ett stycke välmående korridordialog

Kategori: Vardag



Transformmetoder

Kategori: Tentaångest


Inklusive kaffe- och apelsinfläckar

Om att inte säga nej

Kategori: New Zealand

Mina veckor i Uppsala är räknade, för denna gång i varje fall. När jag kommer tillbaka hit 2012 finns min klass inte kvar, alla kommer vara spridda på olika kurser. Jag har en stark vilja att min sista dryga månad ska bli ett fint avslutning på detta kapitel. Att jag inte bara bleknar bort, så att jag inte kommer vara saknad när de andra fortsätter efter jul.

Ett sätt att infria detta är att säga ja till så mycket som möjligt. Det kan vara Tallinnresor, fika på stan, fester, snöbollskrig, middagar, promenader och som ikväll; Harry Potter på bio. Dessutom har jag bjudit in hela skaran vänner på adventsfika här i korridoren den fjärde december. Allt för att få få ut så mycket som möjligt av tiden här.

                                    
                 Uppklädd med lockat hår inför en överraskningsfest med 30-40talstema. Jag fick höra att jag
                        såg ut som en docka, det gick INTE hem - det gäller att visa attityd!

Vad är väl en bal på nation?

Kategori: Festligheter

När man kan gå på självaste Nobelbanketten i Blå Hallen? Ikväll är det höstbal på nationerna i stan. Det betyder att Snerikekören ska göra ännu ett bejublat framträdande för de sittande med bland annat 'Bort allt vad oro gör', 'Mario' och Tjuv och tjuv det ska du heta'. Även kören är uppklädd i högtidsdräkt och har efter framträdandet en egen, mycket uppskattad sittning. Sångerna till bords sjungs i oklanderliga stämmor långt in på natten!

Den tionde december däremot, Malindagen, smäller det stort: Nobelfesten! Genom Stockholms Studentkårers Centralorganisations nobellotteri har jag vunnit en parbiljett till middagen och festen efteråt. Dock måste jag betala den saftiga notan själv - bidrag mottages tacksamt!


Nobelbanketten


Biljetten till Nya Zeeland är bokad - 13 februari åker jag!

Snöbollskrig

Kategori: Festligheter




På en enda dag föll det nästan två decimeter härlig kramsnö här i Uppsala. Kramsnö betyder snöbollskrig, och det var precis vad som hände! Klädd i snöbollskastarkläder (underställ, vattentätt, och tättslutande kring halsen) gav jag mig av till gräsplanen inne på Rackarberget för att klä Jonathan och Rickard i tidernas snöfight. Efter dryga timmen, och med blöta kläder och fläskläppar kröp vi upp i Jonathans soffa med glögg, rostade mackor och pepparkakor. Tänk att man kan ha så roligt helt gratis!

Så här dagen har jag träningsvärk. Riktigt mycket träningsvärk!

Det är bäst att vara est

Kategori: Festligheter


Utsikt över Tallinn



Lotta tar kort



Mysiga gränder






Tallinn

Kategori: Festligheter

Nu drar jag till Tallin, 40 timmars kryssning med 63 teknologer. Jag har en galet snajdig utklädnad på temat 'Svenska Kändisar'.

Återkommer på tisdag, med detaljerna!

Mina missbruk

Kategori: Miljö och politik

Jag är beroende. Beroende av kaffe, och dokumentärfilmer. På www.svtplay.se finns den senaste tidens dokumentärfilmer samlade under 'Dox', 'Dokumentärfilmer', 'Dokument inifrån', 'Dokument utifrån' och 'K special'.

Prisbelönta Dox-dokumentären The Cove om delfinslakt måste ses! Likaså Besatt av is om glaciärer i förändring!

Värre missbruk kan man ha, har jag en känsla av.