Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Semlor på fyra man hand

Kategori: Mitt hem

Henny i korridoren ska flytta ut imorrn, jättetråkigt! Nu börjar jag känna att jag trivs på riktigt här, inte bara med mina möbler och tapeter, utan med människorna som bor här! Tavlorna och gardinerna gjorde också sitt för hemtrevlighten!
    Nu är dialogen mycket mer öppen, vi pratar och diskuterar allt ifrån disktrasan till Gazaremsan och jag känner att jag vill vara ute i korridoren eller köket så fort nån är hemma! Härom kvällen satt Henny, Jolina och jag på golvet i köket sent på kvällen och pratade om livserfarenhet och invandrarpolitik!
    I och med Hennys flytt så har jag fått adoptera en orkideé, en Phalaenopsis, och fått ta över lite kläder, matvaror och en massa pocketböcker. Tack!

Ikväll ordnade jag någon slags avskedshälsning för Henny. Jag gjorde iordning fyra semlor, dukade fram fyra muggar, slog igång radion på Lugna Favoriter och bjöd på hederlig korridorsfika! Så vitt jag vet är det första gången sen jag flyttade in som vi satt alla fyra vid köksbordet samtidigt! Där satt vi några timmar och hade riktigt trevligt tillsammans. Hoppas det händer igen, snart!


Så här såg mina semlor ut!

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Jag har också en Phalaenopsis nu! :D Fick en av Mamma idag, lila och fin är den. Den ska INTE få dö som mina andra blommor har gjort genom åren!

    Kram på dig!

    2009-01-30 | 22:03:27
    Bloggadress: http://hejmamma.se
  • Jolina säger:

    Det var mycket fint sagt Malin.

    Och tack igen för (den-bittermandels-förgiftade) semlan.

    Vi tycker om dig allihop. Till och med jag.

    Ett ljus i korridoren. Du är en sådan man aldrig har något att anmärka på.

    2009-02-13 | 22:41:15

Kommentera inlägget här: