Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Wall climbing

Kategori: New Zealand


Shannon visar sig vara en klippa(!) på klättring!


Om man är medlem i MUAC får man tillgång till Massey's träningscenters bouldervägg för bara $20 per termin. Alltså en fem meter hög klättervägg utan rep, men med madrasser. En massa överspänstiga typer trängdes kring väggens vertikala, horisontella och allmänt lutande anlete. Spänstig är inte det ord jag förknippar mig själv allra mest vid, men jag är ganska envis. Och för att vara första gången så gick det rätt bra! Kul träning, och väldigt socialt. Träffar två typer från 'Environmental Science I' som också precis gått med i alpinklubben! Om några veckor är det riktig klippklättring på schemat, fint att inte vara helt grön!

Imorgon hoppar jag på bussen för en helg i Wellington, huvudstaden. Jag har hört så mycket bra om denna stad (förutom vädret) och jag ser verkligen fram emot att få utforska denna på egen hand! Museet Te Papa finns på att-göra-listan, liksom Karori Sanctuary och super 15-rugby! Kul ska det bli!

Cheers!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: