Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

A Great Walk: Rakiura Track

Kategori: New Zealand

Hej igen! Efter Dunedin styrde jag kosan ned till Inercargill och jag bestamde mig for att ta mig over till Stewart Island, aven om resan dit ar ratt kostsam. Men det visade sig turligt nog att det ar billigare att flyga(!) over, forutsatt att man har en stand by/sista minuten-biljett! Sagt och gjort, och jag fick sitta predvid piloten i framsatet pa ett niositsigt propellerplan! Han sa bara at mig att inte fingra pa nagot!

Val framme pa Stewart Island bestamde jag mig for att gora en av de nio sk. Great Walks. Tre dagar med djungel/bush, strander och kiwifaglar - och ja, jag sag faktiskt tva livs levande vilda kiwifaglar!

Nu ar jag i Te Anau, Fjordlands, och imorgon ger jag mig ut pa Kepler Track, en annan Great Walk. Fyra dagar blir jag borta, och jag har formodligen ingen mobiltackning under tiden!


Morgonutsikten fran Port William Campsite, Rakiura Track.

Kommentarer

  • Rickard H säger:

    Awesome!!!!!!!!



    Små flygplan är det roligaste som finns :-)

    2011-12-12 | 21:06:03

Kommentera inlägget här: