Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Christmas Down Under

Kategori: New Zealand

Detta ar den konstigaste julhelg jag nagonsin upplevt, men ratt fantastisk anda! Dagen fore julafton storbakade jag pepparkakor i hostelkoket for att bjuda hela ganget. Ingen kavel, sa en olflaska fick gora jobbet och bara tre pepparkaksformar! Fransosen Jean-David visade stort intresse i pepparkakskonsten!

Pa sjalva julafton gjorde jag, och samme fransman, en toppbestigning av Ben Lomond 1746 moh (Queenstown ligger pa 300 moh) over dagen. Med en lunchpaus pa toppen tog det oss totalt sex och en halv timma upp och ned igen! Utsikten fran toppen var fenomenal och det var helt vindstilla! Juldagens (da kiwisarna firar) huvudnummer var en gemensamt astadkommen, valdigt ambitios, hostelmiddag for 25 personer. Rostade gronsaker, potatismos, nya zeelandskt lamm, skinka, ongsbakt lax och sas! Mycket trevlig, men udda, jul i gott sallskap!


Jean-David och jag bakar pepparkakor!


En olflaska gor jobbet!


Pa toppen av Ben Lomond!


Pa vag ned, i subalpin terrang!


Nu har jag packat ihop mina prylar, efter en hel vecka i Queenstown - en awesome vecka i queenstown - och drar nu norrut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: