Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Hemma...

Kategori: New Zealand

Jag är hemma. 48 timmar resa mellan mig och alla upplevelser i Nya Zeeland. Jag kan inte riktigt greppa känslan. Jag kommer på mig själv med att säga 'Hello' och 'Hi' istället för 'Hej', och 'Oh sorry' istället för 'Ursäkta'. I drömmarna är jag fortfarande kvar på resande fot, när jag vaknar till tar det en bra stund innan jag kommer ihåg vart jag är.

Jag har haft ett fantastiskt år, på det stora hela. Jag har haft det otroligt tufft, och überfantastiskt bra om vartannat. Jag har lärt mig engelska så bra att engelsktalande personer tror jag är engelsktalande. 'Whereabouts in England are you from?'. Jag har blivit ännu bättre på att ta vara på mig själv, och jag är nu världsbäst på att mingla.

200 sidor journalanteckningar och 2900 bilder ska sammanfattas och såsmåningom bli en fotobok! Återkommer!



Jag hade åtta timmar på flygplatsen i Amsterdam, så jag tog tåget in till city för en promenad. Soluppgång över en typisk amsterdamgata; kanal, gamla hus, cyklar och spårvagnar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: