Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

100 profile views on couchsurfing.org!

Kategori: Ideas worth spreading

CouchSurfing är fantastiskt, fyra gäster senare från tyskland, USA och Frankrike (och många som jag behövt tacka nej till pga. jobb, resor och annat) är jag lika övertygad som när jag anmälde en ledig soffa!

Chris från Washington State fixade elavbrott i min lägenhet och duschade i värmeljusskenet sjungandes på enstniska. Sonja från Tyskland bakade semlor och kanelbullar tillsammans med mina kompisar. Manon från Paris umgicks jag med i knappt två dagar, och det kändes som vi känt varandra sedan vi var små! Ben, också från Frankrike, var med på min första odlingslottsgrillning.
.
Att bo själv i en lägenhet är inte särskilt skoj. Jag blir snabbt rastlös. Soffsurfarna är häftiga personer från någon annanstans i världen som levereras till min dörr och lyser upp min (annars helt okej) vardag! Jag hoppas kunna välkomna många, många fler människor under resten av året, och sedan ämnar jag åka och hälsa på allihopa på en lång eurotrip nästa vår - i alla fall de från Europa!
.
Den här bilden av min lägenhet finns på sajten. Visst ser det ut som ett ställe man vill sova över!


Jag bjöd franska Manon på frukost vid ån när hon kom till Uppsala!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: