Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Helg i sjäääärgårn

Kategori: Sport och friluftsliv

Min kursare Lisa har en familjestuga ute på Djurö i Stockholms skärgård. Jag har hört så mycket om detta ställe, och i helgen hade jag chans att följa med! Vi åkte ut på fredagskvällen, Lisa, Jesper, Emanuel (Jespers lillebror), Ida och jag. Och så hunden Minsy.
.
Underbar helg måste jag få säga. Laga mat, basta, bada i havet (första doppet 2012!), läsa serietidningar, kasta pinnar, fika i Stockholm, gå på körkonsert ("Pachabel, kanon utan Canon"), åka på båtuflykt och ha picnic. Solen lämnade spår på mina kinder och jag kände mig förträffligt uppiggad efteråt!
.
När det regnar läser man Tintin och Asterix!

Jag och Ida tog en sväng in till Storschtan. Här utsikt mot grönan från kvastmakartrappan på Söder.

Utsikt från ett fönster. Lisa och Jesper försöker pilla loss ett bottennapp!

Minsy, labrador/staffordshirekorsning som definitivt fått retrivergenen - PINNAR!

Ida kollar in havet från Notholmarna.

Fiint!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: