Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

On the Road, day 23.

Kategori: Vagabond

Jag är nu inne på vecka fyra, dag 23 på resan för att vara exakt. Jag har gjort nio stopp: Köpenhamn, Hamburg, Berlin, Dresden, Hannover, Utrecht, Amsterdam, Gouda och nu Kapellen utanför Antwerpen i Belgien. Enligt google maps rest ungefär 250 mil så här långt (se hela kartan här). Jag har än så länge inte betalat någonting alls för boende utan endast soffsurfat (www.couchsurfing.org) och bott hos gamla vänner från Nya Zeelandsresan.
 
Jag kan knappt tänka mig ett bättre sätt att resa. Jag ser det faktum att det är gratis som en trevlig sidoeffekt, för det dom det handlar om är 'teach, learn, share'. Att lära ut, lära sig och dela med sig. Jag får bo i någons hem, ofta hos någon som är från bygden eller åtminstone från landet i fråga. Samtidigt har jag en vän, en guide och någon att laga mat och äta med. Ovärderligt är ordet jag söker efter!
 
Jag promenerar, cyklar, utforskar. Jag går säkert tio kilometer i snitt varje dag. Jag tar bussar, tåg och spårvagnar för att ta mig längre sträckor. Framöver hägrar först och främst Gent i flamländska delen av Belgien, sedan Paris innan Storbritannien. Längre har jag inte tänkt just nu.
 
Tiden går, grafitti på en container i Berlin.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: