Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

dom dom dom domdidom domdidom

Kategori: Sommarlov i Norrbotten med omnejd

(Klicka på play innan du börjar läsa) 



rullade fram på godtycklig västerbottnisk innlandsväg

Imperial March dundrade ur högtalarna på min V70

regnet öste ned med jämna mellanrum

på väg mot Lycksele via Norsjövallen och Bäverträsk, om det säger dig något

funderar på "Storstadsdjungeln" i P1

60 000 rådjur dör i trafiken varje år, liksom 14 000 älgar, 80 000 harar, åtta miljoner fåglar...

SPLASH!

smällen ekar i öronen

en våt fläck på rutan, och fågeln finns inte mer

fy..

Naturdusch

Kategori: Sommarlov i Norrbotten med omnejd

Jag behövde en dusch idag, kom jag på. Och det kändes jättejobbigt att gå upp på övervåningen och gå in i duschen.

Så vad gör jag? Jo, jag tar på mig badkläder och en klänning, cyklar de tre kilometrarna till Harrträsk inne i skogen - och tvättar håret.