Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Parkman/Ullberg

Kategori: Festligheter

Släktfest i Nordingrå, ack vad kul det kan vara! Kajakpaddling i v-formation, hästskokastning (jag var bäst förstås), pilkastning, fotboll, badminton, näsmarsch, bergsbestigning, bastu, bad, mat och lite födelsedagsfirande på slutet - good times!
 
Bastu!
 
Utsikt från berget 'Stortorget'

Coast to coast

Kategori: Vagabond

Västkusten har jag knappast spenderat någon tid alls på. Synd tänkte jag och gjorde slag i saken! Tre nätter hos min franska soffsurfarvän Manon och nu är jag uppfriskad, solbränd och förälskad i Bohuslän!
.
Utsikt från Lysekil

Manon!

Mina nya kompisar! Jag kände mig som spindelmannen när jag klättrade omkring på Bohunsläns klipphällar!

Min uppsalavän Rickard som är från (och numera bor på) västkusten tog mig ut til Käringön!
Foto Rickard Hjelmsten


Västkustidyll!

En vänlig grönskas rika dräkt

Kategori: På odlingslotten

Jag har det omänskligt bra just nu! Jag har jobbat hårt länge, och nu är jag ledig - riktigt ledig! Jag har sovit länge, promenerat, gått på café, köpt en bra bok, ätit gott och lapat sol. Trevligast av allt var att gå ut i trädgårdslandet och se så mycket allt vuxit på tio dagar! Alla lökarna har kommit upp ordentligt, likaså sockerärtorna, betorna, spenaten, dillen och persiljan! Nästan alla potatisarna har grott, trots att jag inte hann grodda dem först!

Jag påtade en stund nu ikväll, sen satt jag i min brassestol (som jag fyndat i soprummet) och bara mådde gott!

128 timmar

Kategori: Sommarlov i Norrbotten med omnejd

ÄNTLIGEN ledig! Igår morse vaknade jag på ett väldigt udda hotell i Norsjö, och sjutton arbetstimmar senare svängde jag in på infarten utanför mitt hus i Uppsala! Jag och min kollega Andreas har jobbat så det står härliga till och snittat arbetsdagar på 13 timmar, tio dagar i sträck - totalt 128 timmar! Drygt tre heltidsveckor på tio dagar alltså, inte undra på att jag är lite trött idag!

Vi har kört runt i Västerbottens och Norrbottens län och mätt delar av 35 vägar. Jag har bott i Skellefteå, Norrfjärden, Luleå, Övertorneå, Överkalix och Norsjö och besökt orter såsom Sangis, Korpilombolo, Harads, Övre Tväråsel och Rusksele! Nu ska jag vara ledig i tio dagar eller så innan jag ger mig av igen!
Stilla regnig afton utanför Böle.

Nattsol över Tornedalen

E10

Midnattsljus över Kalixälven

Höga Kustenbron